اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«سه‌شنبه‌های لعنتی» به تئاتر شهر آمد/ نمایش عروسکی «شاه و فرح» در مترو تهران

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به کارگردانی محمدمهدی خاتمی در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه خواهد رفت.

«سه‌شنبه‌های لعنتی» به تئاتر شهر آمد/ نمایش عروسکی «شاه و فرح» در مترو تهران

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش«سه شنبه‌های لعنتی» روایت فروپاشی یک خانواده محترم است که به عنوان تازه‌ترین تولید گروه تئاتر «خرداد» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی، تهیه‌کنندگی محسن زارع اشکذری، سرمایه‌گذاری آوینا کاویانی و مجری طرحی سروش طاهری آماده اجرا شده است.

در نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به ترتیب حروف الفبا محسن افشار، مانلی حسین پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، اتابک نادری و نسرین نکیسا به عنوان گروه بازیگران و سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه و لباس، رضا خضرایی طراح نور، مهدی دوائی طراح پوستر و برشور، میلاد حاجی‌زاده دستیارکارگردان و برنامه‌ریز، امیرحسین خاتمی مدیرصحنه، ماندان قربانی منشی‌صحنه، محمد هادی و امین هادی عکاس و ساخت تیزر و امیر قالیچی مدیرتبلیغات و روابط‌عمومی به عنوان گروه اجرایی حضور خواهند داشت.

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» از ۲۷بهمن ٩٨ ساعت ١٩:٤٥ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود و تماشاگران محترم می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

*نمایش عروسکی «شاه و فرح» اجرا می‌شود

نمایش عروسکی شاه و فرح هر روز ساعت ۱۸ در متروی ابن سینا با همکاری بسیج ناحیه محلاتی و گروه هنری یاس نبی اکرم(ص)و متروی تهران برگزار می‌شود.

*اسامی متون راه یافته به بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر ثمر

با معرفی هیأت انتخاب آثار بخش نمایش نامه نویسی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر، اسامی متون راه یافته به این بخش منتشر شد.

آرمان طیران ، فریدون ولایی و مهدی حسین پور طی یک ماه گذشته از بین ۷۱ اثری که شرایط لازم برای داوری را دارا بودند، آثار را مورد بررسی و خوانش قرار داده و در نتیجه با جمع بندی آرا تعداد۱۰ اثر ذیل را بدون اولویت برای مرحله بعدی بخش نمایش نامه نویسی این جشنواره انتخاب کردند.

۱. جای پست/امید غفاری، ۲. فصل گوجه چینی/ویدا شهرابی، ۳. مامان، من اینجام/امیدغفاری
۴. آخرالمکان/مجتبی مقدم،  ۵. عاشقانه های لجنی/مهدی علیپور اصل، ۶. مومو و راز گنج میرمهنا/عقیل جماعتی، ۷. خاکستر سکوت/نیلوفر عباسی، ۸. خاطر مکدر سایه ها/افسانه دوران، ۹. واپسین ساعت/مهدی مرادی، ۱۰. استدلالات زینت در رد نظریه مارشال مک لوهان/سام موسایی

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر با دبیری دکتر رضا دادویی از ۹ تا ۱۸ اسفند ماه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

* اجرای پرفورمنس «کابوس‌ها و آینه» در میلان

آرام قاسمی پرفورمنس «کابوس‌ها و آینه» را در موزه فرهنگ‌های جهان اجرا می‌کند.

«کابوس‌ها و آینه» دومین اثر آرام قاسمی پس از پرفورمنس مرز است که در موزه فرهنگ های جهان مودک روزهای 13 فوریه و 2 آپریل اجرا می‌شود. «کابوسها و آینه» زبان شعر، حرکت معاصر و مالتی مدیا را در هم می‌آمیزد و با بیانی مینیمال، ترس، انحلال و نابودی انسان معاصر را در هجوم واقعیتهای کابوس وار به تصویر می‌کشد. قاسمی خود کارگردانی آن را بر عهده دارد.

لیست کامل عوامل این نمایش عبارتند از شاعر بیتا ملکوتی، مترجم ائولا مندل، موسیقی آنکیدو دارش، طراحی لباس مهناز سید اختیاری، صدا آلیچه بتینلی و پائولا مندل، روابط عمومی ایلیا شمس.

*تکنیک‌های اصلاح رفتار کودکان با شیوه نمایش خلاق بررسی می‌شود

کنش‌گران نمایش خلاق با همکاری مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، به بررسی راه‌کارهای اصلاح رفتار در کودکان به‌وسیله نمایش خلاق می‌پردازند.

 در چهارمین جلسه از دورهمی نمایش خلاق که روز شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در پلاتوی مرکز تئاتر کانون برگزار خواهد شد، لاله مالمیر به ارایه این بحث خواهد پرداخت و افرادی از هیئت مدیره این مجموعه مانند طهورا کریمخانی، المیرا پارسا، تبسم مزینانی فرهاد اسماعیلی و فعالانی از این رشته مانند فائزه فیض، آناهیتا غنی‌زاده، بهاره میرزاپور و تعدادی از مربیان ساکن تهران و شهرستان در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، این برنامه که با عنوان «شنبه‌های تئاتر» و به همت کنشگران نمایش خلاق، هر ماه یک‌بار به‌منظور بحث و گفت‌وگو و تبادل تجربیات میان اساتید، مربیان، هنرمندان و علاقه‌مندان حوزه تئاتر، تئاتر عروسکی و نمایش خلاق برگزار می‌شود، در این جلسه با موضوع «تکنیک‌های تغییر و اصلاح رفتار در کودکان به‌وسیله نمایش خلاق» برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود شرکت در این جلسه‌ها آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ با حضور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه شرکت کنند.

*تغییر ساعت «ابتدا وارد می‌شود» در ٤ روز پایانى اجرا+تیزر

ساعت اجرای «ابتدا وارد می‌شود» نویسندگی و کارگردانی فرید یوسفى و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در ٤ روز پایانى اجرا، تغییر کرد و این نمایش ساعت ٢٠ در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

دور سوم اجرای نمایش «ابتدا وارد می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی فرید یوسفی و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان از اول بهمن در تماشاخانه ملک آغاز شده است و میلاد مرادی، سارا عبادی، پویا چوداریان، محمد عبدالوند، رضا دشتکی، محمد گل و کسرا بنایی بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل «ابتدا وارد می‌شود» عبارتند از: آهنگساز: فرید یوسفی، طراح نور: مصطفی اسفندیاری، طراح لباس: شیدا زواری، طراح دکور: کیانا رستگارنژاد، طراح پوستر: رضا چاووشی، عکاس: کیارش مسیبی، مدیر اجرا: صالح علوی‌زاده و دستیار کارگردان: تینا تمدنی.

این نمایش روز دوشنبه (۲۱ بهمن) اجرایی نخواهد داشت و امکان خرید بلیت چهار روز پایانی آن یعنی شنبه ١٩ بهمن، یکشنبه ٢٠ بهمن، سه‌شنبه ٢٢ بهمن و چهارشنبه ٢٣ بهمن از طریق سایت tik8.com یا مراجعه به تماشاخانه ملک به نشانی خیابان شریعتى، خیابان ملک (نرسیده به بهار شیراز)، نبش خیابان وزوایى، پلاک ۱۳ امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول